Cea mai buna aplicație OFFLINE de navigație și hărți (pentru vacante în străinătate)

Cea mai buna aplicație OFFLINE de navigație și hărți

Ce înseamna aplicație de navigație Offline ?

Offline înseamna fără conexiune la net wifi sau pe date mobile.
De obicei aplicațiile gratuite de navigație (Google Maps, Waze) folosesc conexiunea la internet pentru descărcare / update hărți, configurarea sau reconfigurarea traseului.
Pe Google Maps de exemplu, chiar dacă iți descarci hărțile de acasă, tot va trebui sa ai net pentru configurarea traseului, sau net pe traseu dacă vrei sa reconfigurezi ruta.

Mai exista softuri de navigație 100% Offline ?

Da sunt o mulțime de softuri de navigație offline, dar costa. Sunt softuri comerciale pentru care trebuie sa plătești sub diferite forme.
Maps.me este gratuit și folosește hărțile OpenStreetMaps care se actualizează destul de des.

Maps.me este extrem de util și la munte pentru bicicliști și iubitorii de trasee montane

Chiar acum cîteva zile m-am întors dintr-o tura rapida prin munți, unde am descoperit cat de utila este aplicația maps.me.
Eram pe valea Ialomiței, prin pădure intre doi versanți și nu aveam semnal la telefon și nici habar încotro mergeam, și mergeam împreuna cu mai multi oameni.
La un moment dat mergeam de vreo 30 de minute prin pădure și nu aveam nicio idee cat mai avem, cat am parcurs, dacă mai aveam de urcat sau de coborît, ca se făcea noapte și … pe munte nu-i bine sa te apuce noaptea, mai ales pe tărîmul urșilor.
Am deschis aplicația Maps.me și mare surpriza am avut cînd mi-a arătat exact locul in care mai aflam, traseul, cat am parcurs, cat mai aveam și mai ales cat mai am de coborît / urcat.

Informațiile sunt vitale în sălbăticie

Cînd te afli într-o zona necunoscuta, e bine sa ai toate informațiile, astfel pot lua decizii în cunoștința de cauza. De exemplu, înainte sa consult aplicația maps.me, eu nu știam cat am făcut din traseu, cat mai am și dacă am timp sa ma întorc, în caz ca decid sa merg înainte.
In momentul acela, cu informațiile oferite de maps.me, am hotărît ca trebuie sa ne întoarcem, deoarece se lasă seara și odată cu seara se lasă și umezeala pe pietre și rădăcinile copacilor de pe traseu, lucru care iți îngreunează întoarcerea.

Unde maps.me a funcționat ireproșabil, Google Maps nu m-a ajutat deloc.

Google maps si Waze sunt aplicații foarte bune, atîta timp cat ai net și ramai pe asfalt. mai departe aceste aplicații nu au ce cauta.
Maps.me este ca un briceag elvețian!

Reconfigurarea traseului pe sosea cu Google Maps si Waze

Cat timp ai net, cu Google Maps si Waze este boier. Dacă nu ai net, aceste aplicații nu pot face reconfigurarea traseului.
Sigur, în ziua de azi toată lumea are net mobil, dar sunt situații în care netul te părăsește, cum ar fi într-o vacanta în Grecia, Bulgaria, Turcia, etc.
Maps.me este aplicația perfecta de navigație pentru vacante în afara țarii

Sfatul meu.

Păstrați Google Maps și/sau Waze instalate, caci cu ele găsești mai multe puncte de interes, pizza, magazine, benzinării, etc.
Va recomand însa sa instalați și maps.me, ca sa fie ca un backup, în caz că…apocalipsa zombi, război nuclear, cade netul, ești în afara ariei…
Maps.me nu are nevoie decît de GPS (merge și-n pădure, testat)

Plusuri Maps.me

Minusuri Maps.me

1. Nu are ghid vocal în Română
2. Ghid vocal în Engleza cam repezit

Aplicatie pentru falsificare locație (locații fictive)

Cea mai buna aplicație OFFLINE de navigație și hărți – tutorial video

Tutoriale similare

Despre Cristian Cismaru

Imi place tot ce tine de IT&C, imi place sa impartasesc din experienta si informatiile pe care le acumulez zi de zi.
Invat ca sa va invat !

Comments

1. Da ai dreptate , câtă vreme ai internet ești boier , iar când nu ai internet , aceste navigatoare gen Waze , Maps.me , sunt inutile.
    Dar cele mai bune navigatoare gps gratuite din magazinul google play sunt două :
    – MapFactor
    – Magic Earth (varianta free)
    Aceste navigatoare au următoarele avantaje :
    – ghidare voce română
    – meniu în română
    – hărţile pot fi depozitate pe cardul de memorie externă
    – aceste două programe funcţionează offline (fără internet)
    – totul este gratuit.
    Drum bun.

• Chiar nu a fost destul de clar ca Maps.me (aplicatia prezentata) NU necesita internet? ORICARE din cele mentioanate de tine (MapFactor, Magic Earth (varianta free)) are la fel nevoie de internet pana o instalezi si dai hartiile jos. La fel si Maps.me … O instalezi (cu internet) si dai hartiile jos – care le vrei – tot cu internet si apoi e offline.

• Maps.me nu necesita internet in timpul folosirii. Doar cand descarci harta pentru zona de care ai nevoie. A fost facuta aceasta precizare de cateva ori in videoclip. Si e gratuit.
      Waze nu necesita IN MOD OBLIGATORIU internet in timpul folosirii. Insa daca ai conexiune iti ofera informatii despre pericolele pe care le poti intalni pe drum (gropi, politie, cadavre de animale,…) iti poate reconfigura traseul daca apar ambuteiaje pe drum… Zic eu ca e un super avantaj al programului ca stie sa faca asta. Si totul prin faptul ca tun folosind Waze vei face parte dintr-o cumunitate care isi vor oferi informatii din trafic…Si daca folosesti internetul iti va consuma cativa MB (1-2) la fiecare 100 de Km.
      In concluzie Waze il folosesc zilnic i Maps me este acolo pentru ca stie sa gaseasca cascadele de prin padure cheile raurilor…si te duce ca pieton, pe carare pana acolo.
      Toate bune!

2. Si aplicatia Here WeGo functioneaza offline si in plus are ghid vocal in romana! Pe traseele montane nu stiu daca este buna.

• Confirm cele spuse de CRISTI. Folosesc HERE de cel putin 5 ani. Nu am fost dezamăgit niciodata nici în țară si nici în afară (europa). Este offline, reconfigureza rapid și cel mai important “vorbește ramânește” !

• Here Maps/ Here WeGo, funcționează ireproșabil fara internet / off-line. Sunt vechile hărți de la Nokia sau vechea aplicație Simbyan Nokia Maps
      Poti descărca aproape orice harta/tara din lume. La fel si limbile / ghidurile vocale. Vrei de ex. turcă? , nici o problema !
      Problema este la traseele montane unde este la fel de “chior” ca google , dar si la POI care este mult inferior fata de google/ waze. Dar la numere de strada este foarte bun, mai bun ca google sau waze.

• GRESIT Whybal!!! Acum am sosit dintr-un periplu Serbia, Muntenegru, Albania, Grecia, Macedonia si m-am bazat pe off-line ul lui Here WeGo cu care am fost anul trecut in Ungaria si ma laudam cu functionarea lui. Pe traseul de anul acesta am dat rateu si a trebuit sa merg ca in anii ’90 dupa harta si indicatoare. Nu a fost amuzant de loc. Am intalnit si alte persoane cu aceasta aplicatie care erau dezamagiti. Puteam folosi harta doar sa ma uit ce localitati urmeaza. Din aceasta cauza am deschis acest tutorial ca sa gasesc alta aplicatie off-line care chiar sa functioneze. Ma distreaza ca toata lumea isi da cu parerea luind reper tara noastra. Chiar caut un off-line care sa functioneze.

• Cu mentiunea ca nu mereu functioneaza off line, asta e marele minus la here, in rest on line are cele mai exacte numere de case, atentie, nu de strazi!

3. Adrian Gudus a zis

Nu știu ce tot spun unii de limba română dar la mine, meniul aplicației este în limba română. Doar ghidul vocal este în engleză. Inutil pentru mine chiar de-ar fi avut și română, o folosesc pentru “trafic pietonal” să aflu încotro e firma X, magazinul Y sau alte clădiri. Nu mă deranjează să arunc din când în când un ochi la display ca să văd când fac dreapta, stânga, etc. Ghidarea vocală chiar mă irită iar cei de pe lângă, care o aud, se uită ciudat.

4. Adrian Gudus a zis

Am uitat să precizez, o folosesc pe un Android 7.1.1 Nougat, device OnePlus 3

5. maps me mi.a facut belele in Danemarca

6. Coco Moll a zis

iGo. The best. Restul e cancan.

7. Zebastian a zis

Salutare. Eu merg destul de mult pe afară iar preferata mea că și aplicație pentru navigare este Navigon. Cel mai bun lucru din aplicația asta pe lângă faptul că merge offline este că îți spune unde sunt camerele fixe (lucru complet inutil pentru România).

8. Bagator de seama a zis

Da MapFactor si Magic Earth sunt bune nu stiu pe traseu montan daca functioneaza. Mai sunt si altele gratis destul de bune doar trebuiesc testate si fiecare alege ce-i mai bun. Cat despre Here WeGo eu l-am testat si fara internet nu poti alege destinatia. Cu Here WeGo daca activezi internetul atunci poti alege destinatia dupa care poti opri netul si merge offline. Toate aplicatiile de genul asta chiar daca sunt gratis prima data trebuie sa folosesti internetul ca sa descarci mapele dorite dupa care le poti folosi offline. Pentru actualizari de harti si chiar a aplicatiei iar trebuie activat internetul ca sa caute noi actualizari. Intr-un cuvant sunt bune, dar parerea mea cine vrea un gps poti gasi pe emag sau pe alt site sau chiar in magazine destul de bune si cu actualizari de harti pe toata viata. Oricum fiecare alege ce vrea, iar baietii facand aceste tutoriale despre pc, telefoane, etc. sunt foarte bune pentru ca uite asa mai invatam cate ceva

9. eu mi-am luat, incitat de articolele citite aici, un oneplus 3t. vreau sa zic ca gps-ul merge brici, fara conexine la net, cu conditia sa-ti incarci din cand in cand zona de interes de pe google maps. l-am testat in Romania si afara, in mai multe locuri. din punctul meu de vedere e ceva de vis in comparatie cu ce avem inainte…

10. Vad ca sunteti din ce in ce mai in pana de idei pentru tutoriale. Va dau eu una: Spre exemplu ma uitam la un laptop cu placa video integrata. Acolo multe optiuni intel grafic 500, 510, 520 etc. care este diferenta intre acestea? Avantaje vs. dezavantaje. O zi buna.

11. Salut Cristi,
    Te am rugat de sa faci un tutorial la cel mai bun firewall pentru anul in curs, de multe ori, am inteles ca e in functie de timpul tau disponibil, da mesajele mele au fost in van si fara raspuns … parca as fi ciumat si nu vrei sa te atingi … :((
    Poate vrei sa faci un tutorial cu upgrade extern la placa video si ram la un laptop mai vechi?
    As aprecia orice raspuns de al tau!
    Multumesc.
    Cu stima Mihnea.

12. Salut din nou,
    Se vede ca marea preucupare este pentru telephone … sa nu uitam de unde ai plecat … fara suparare (si alte comentarii din partea unora … nu vreau sa intru in polemica) … parerea mea de un simplu anonim ca va priveste si se bucura de tutorial din 2010 … as spune sa faci 50% tutoriale pt telefoane si 50% pt pc … faci cum crezi (fara sa aud critici pt ce spun) …
    Cu stima,
    Mihnea Popa.

• Salut. Ai dreptate când spui că a început cu pc, dar timpurile s-au schimbat, oamenii stau mai mult pe telefon decât pe pc si e normal ca să fie mai multe tutoriale pentru telefoane. Problema ar fi dacă vreun utilizator de device cu ios dorește tutoriale despre ios :). Pace

13. Salut . Foarte utile videotutoriale.multumim

14. Am instalat programul si am fost surprins sa constat ca Jvocea erea in limba romana.Probabil avand voce TTS in iGO primo pe android merge automat si pe acest program de navigatie fara nici o setare facuta.

15. Pentru harti offline am folosit osmand, are inclusiv trasee montane pentru harta de Romania, de asemenea stie sa ruteze offline. Se bazeaza pe hartile de openstreetmap. Varianta gratuita te lasa sa downloadezi un numar limitat harti (maxim 10 tari), hartile sunt bine actualizate.

16. Să vezi cum e să ți se termine rezervele de apă în munți, să mai ai două – trei zile de mers pe creste până la coborârea din traseu și să te uiți pe Maps.ME și să-ți arate două izvoare în zona ta. DA, arată chiar și izvoarele din munți, nu chiar pe toate. Sau să se lase seara, să fii în păduri și să nu știi unde să înoptezi – Maps.ME îți arată refugiile, stînele, cabanele, distanța pînă la ele, dacă trebuie să urci, dacă trebuie să cobori… Recomand Maps.ME din experiență.

17. Pentru Ucraina si Relublica Moldova ce
    harti offline i-mi recomandati?